Založ si blog

Silvestrovské úlety

V silvestrovskom čase (podľa dávneho počítania času je po zotmení už ďalší deň) je aj príležitosť na humor, na satiru, na paródiu, na smiech, na chechot, na spomienky, na sarkazmus, na pohodu a aj čokoľvek, čo môže vhodne povzniesť náladu, spolužitie, úľavu… (Väčšina z toho, čo bude v tomto článku, je viac protikladom akejkoľvek serióznosti, viac smiešnym ako vážnym, takže sa nie je nutné vopred urážať a podnikať odvetné likvidačné kroky – ako sa vraví: „Na zdravie“, tak teraz „Na smiech!“, či „Na úsmev“)

+

Ministerstvo ZV SR: „Odporúčame slovenským turistom, ktorí sa nachádzajú v oblasti prípadného migračného požiaru, aby postupovali podľa pokynov miestnej polície, aktívnych hasičov, či zamestnancov štvorhviezdičkových hotelov alebo komunikovali s delegátom cestovnej kancelárie. Taktiež je vhodné pripraviť si v prípade krízovej situácie tašku pre náhlu evakuáciu, v ktorej budete mať lieky, vodu, cestovný doklad, peniaze (veľa peňazí) a mobilný telefón s fungujúcou baterkou, kde budete mať aj telefónne číslo na najznámejšieho vlastizradcu SR v dejinách všetkých štátov sveta viditeľných aj neviditeľných. Ak bude treba, minister aj tak neprizná, že sa mýlil, lebo on nadarmo Schwartzovi neprisahal vernosť! A čo si vy myslíte?! Že on je nejaký smerácky „čobolo-tobolo“? V žiadnom prípade!“

+

 

 

+

Iwanko Gašparovičowie: „Odpoviem vám dvomi slovami „Áno, máte srandu!“

+

Jędrzej Kyska: „Budeme mať prvýkrát histericky vyrovnaný roztočet. Máme histericky najnižšiu nezamestnať.“

+

Jędrzej Kyska: „…máme stopäťdesiattretiu najnižšiu dôveryhojnosť v políciu v rámci Európskej únie, ba čo únie, ale v 33 paralelných svetoch, ktoré susedia s naším!“

+

Jędrzej Kyska: „Ja som nikdy nepodnikal s pozemkami, nikdy som nebol Developer, nikdy som v tomto smere nepodnikal, ale objednal som si polomafiánov, ktorým som pohrozil, že ak niečo prezradia, tak im vyvraždím všetkých rodinných príslušníkov a ich ponechám na žive!“

+

Jędrzej Kyska: „Pán minister (zahraničia Miroslav Lajčák) nechcel nič veľa. Nechcel nič, žiadne extra. Chcel, aby niekto zastupoval Slovensko na summite OSN. Aby tam išiel. Aby tam predniesol všetky naše pripomienky, ktoré parlament ústavnou väčšinou schválil. Čo na tom, že som vedel, že je to v rozpore s vôľou ovčanov, že nasrdím Ficovcov a aj tak sa to celé iba poondí, prosto a jasne, chcel som urobiť dieru do sveta! No a čo?“

+

 

 

+

Jędrzej Kyska: „Kto nepozná moju pravdu, ten je len hlupák, kto ju však pozná a napriek svojmu poznaniu mi neposlúži, toho kopnúť medzi jednu a tú druhú!“

+

Jędrzej Kyska: „Slovensko po imitácii akožerevolúcie sa mi zdalo dosť pochmúrne. V Amerike som začal robiť na stavbách domov pri Filadelfii. Potom ma prijal jeden ruský Žid a odvtedy viem, že dobrý žid je hoden viac ako traja mohamedáni. Bola to benzínka, […] robil [som] pri pokladnici, neskôr sendviče, večer som únavne umýval. Denne od deviatej ráno do jedenástej večer, v sobotu a nedeľu od šiestej ráno do jedenástej večer. Trvalo to sedem mesiacov, ale neľutujem – vtedy som dostal ten spásny nápad získavať prachy cez anjela – keď imitácia revolúcie, tak nech je aj imitácia anjelov, no nie je to fantastické?!“

+

Jędrzej Kyska: „Často odsudzujeme ľudí bez toho, aby sme porozumeli tomu, že by sme vlastne mali odsudzovať prostredie, v ktorom vyrástli. Ale aj minule som vopred odsúdil Šakovú ešte prv, než si mohla prdnúť! No nie som ale číslo?! Však som krásny?“

+

Jędrzej Kyska: „Ja som najkrajší politik SR. Kde som sám – určite!“

+

Jędrzej Kyska: „Ja som najbohatší politik Slovenska. A ak nie, nikomu to nepovedzte.“

+

Jędrzej Kyska: „Iba ja mám pravdu, nikto iný! Vždy.“

+

 

 

+

Jędrzej Kyska: „Je síce pravda, že práca politika v prospech občana ešte nikoho nezabila – tak prečo by som mal zbytočne riskovať?“

+

Jędrzej Kyska: „Niektorí jedinci žijú v blahobyte iba pre nedostatok dôkazov. Ako dobre!“

+

Jędrzej Kyska: „Ľudia, žite, kým nepovolím, že sa môže robiť aj niečo iné.“

+

Jędrzej Kyska: (Po súdnom procese o pozemky) „Toto je ten »zajtrajšok«, ktorého som sa kedysi bál. A teraz už viem, prečo.“

+

Jędrzej Kyska: „Tvrdí sa, že menej býva niekedy viac. Pri mojich financiách to však neplatí.“

+

Jędrzej Kyska: „Prišiel som k záveru, že politika je príliš vážna vec, aby mohla byť ponechaná iba občanom.“

+

 

 

+

Jędrzej Kyska: „Soros alebo Schwartz – a nie je to jedno? Komu budem vysvetľovať, že ma má vo svojej moči?!“

+

Jędrzej Kyska: „Humor nie je žart, humor je životný postoj. Ako dobre, že som ho nedostal pri narodení!“

+

Ygor Šašovič: „Naše matky jednoducho (…) celý život zarábajú o 1394 % menej ako muži. To je jasné!“

+

Ygor Šašovič: „Kde je páchateľ, kde je predseda Národnej rady Slovenskej republiky pán Jędrzej Banko? Akosi sa hanbí za svoje delo, keď sa už druhý deň neukájal v parlamente a príde len v čase hlasovania. Pripadá mi ako Winnetou, ktorý príde, nechá sa zastreliť a umrie.“

+

Ygor Šašovič: „Staňte sa čestným človekom, môžete si byť istý, že na svete bude o jedného Šašoviča menej. Či?“

+

Ygor Šašovič: „Som taký dobrý v parlamente, že občas pripomínam svoje meno.“

+

Ygor Šašovič: „Keď je pravda príliš slabá na to, aby sa bránila, musím prejsť do útoku, aby som si riadne naplnil vrecká!“

+

Ygor Šašovič: „Cisár má vždy pravdu, ak pri ňom stojí kat. Kde mám narýchlo zohnať kata?“

+

 

 

+

Ygor Šašovič: „Nechcem byť supergéniom, mám už dosť problémov s tým, že sa snažím byť nepotrestaným poslancom NR SR!“

+

Ygor Šašovič: „Vtipkujem tak, že si vymýšľam moju pravdu. To je ten najlepší biznis na svete.“

+

Ygor Šašovič: „Moja duša chce prežívať najkrásnejšiu lásku, akú si vieme predstaviť. Lásku k peniazom a k politickej moči.“

+

Ygor Šašovič: „Nemôžem vás dostatočne nútiť, aby ste ma milovali iba preto, že na vás zvysoka kašlem.“

+

Ygor Šašovič: „Niekedy sa sám seba pýtam, či nám Boh niekedy odpustí, čo sme si navzájom v parlamente urobili. Potom sa pozriem okolo seba v zasadacej miestnosti a uvedomím si naplno, že Boh už dávno toto miesto opustil.“

+

Veronika Semišová: „Milujte všetko, po čom túžite – lebo vaša láska to k vám všetko bude priťahovať. Čo myslíte, prečo si robím každé ráno mejkap?!“

+

Anonym: „Silne to pripomína obdobie konca socializmu. Tiež všetko sa zastavovalo, rozpadávalo a každý čakal koniec. Všade okolo – Poľsko, Maďarsko, Rumunsko,… to už mali za sebou, len u nás sa čakalo, kto s tým koncom začne. SMERáci zahájili protiofenzívu. Podarilo sa im presvedčiť Wajčáka. Zrejme padla ponuka, ktorá sa nedá odmietnuť. Wajčáka silne potrebujú. Je na čele tých, ktorí vytvárajú obraz odbornosti a akej-takej slušnosti. Tu slušnosť dnes zotrel. Kapiňák všetkých presviedča, že skutok s Vietnamcom sa nestal, šak nem, nestau. Len je problém, že končí osmičkový rok 2018, ktorý mal byť rokom zásadnej Zmeny. Stalo sa toho veľa. Ale aj tak to ustáli. Podarilo sa im to nie vďaka ich schopnostiam, ale vďaka občanom Slovenska. Tých údajne-slušných je málo. Chýbajú z hornej Nitry, Prievidze, Detvy,…“

+

Anonym: „Problémom a nielen u nás je, že slušný človek do politiky nechce ísť a keď sa tam náhodou dostane, musí poslúchať – musí prestať rozmýšľať a voliť vlastným svedomím a vedomím, a to býva koniec s našim slušným človekom! Stane sa z neho to, čo chce nejaká parlamentná strana – čiže predseda a za ním stojaci vlastníci strany – dokedy bude takýto volebný systém, nič sa nezmení… a netreba hovoriť o menšom zle – keby mi bol niekto povedal, čo sa stane z principiálneho a už dospelého matadora na našej politickej scéne Franta Šegeja, ktorý po 2 rokoch pochopil, že nestavia hrádze extrémizmu, ale ich buduje spolu s Béjom… tak skrátka neverím, lebo bol pri tom a mnohí videli a neboli ani na Hradnom vŕšku a len neveriacky sledovali, čo sa tam deje a boli silno znepokojení 99 x, že p. Žitwanská a extrémizmus nám stúpol o 100,01 % a kto si pripíše zásluhy? Nuž tak, tak.“

+

O KRÁSE interview: V čom vidíte krásu?

„Čokoľvek poviem, bude geniálne, lebo ja som Gavran zo všetkých Gavranov najgeniálnejší. Mne sa jednoducho páči, keď je dobre uvarená moja káva pre mňa, geniálneho žurnalistu. A keď si ľudia vedia pekne ušúľať svoju cigaretu. To je veľmi dôležité. Lebo som to ja, Gavran – povedal, tak to bude naisto pravda!“

To Vás tak akože rozochveje?

„To ma síce nerozochveje, ale bezpečne viem, že veci sú v poriadku. Lebo Gavran!“

A čo Vás rozochvieva?

„Erik Šatie ma rozochvieva, Montewerdi ma rozochvieva. A keď sa pozriem do zrkadla, tak som úplne zveličený, som v šesťdesiatom nebi…“

Majú tie veci nejakého spoločného menovateľa?

„Presnosť. Že som presne geniálny ako Gavran. Viete?“

To priblíženie sa k dokonalosti?

„To hovoríte vy. Ale hladká ma to po mojom ege. V tom pripomínam Kysku. Nie?“

Ja sa iba pýtam.

„Ja iba geniálne hovorím, že pekné je to, čo ľudia vedia robiť poriadne. Všetko. A že som génius, o tom nech nikto nepochybuje, lebo ja som Gavran a makám pre SMEtiarov!“

+

Boris Kottár: „Ako usoplené deti sme takých klamárov ako Kyska na pieskovisku bili do krku špinavými kýblikmi ružovej farby! Heč…“

+

 

 

+

Parlamentný výbor pre nezlučiteľnosť funkcií v NR SR zverejnil nadPríjem a veľmajetok aj prezidenta Slovenskej republiky. Jędrzej Kyska mal, podľa zverejnených dokumentov, zinkasovať 197 151 328 749 852,42 eur za rok 2018, k čomu sa ešte pridali paušálne výdavky vo výške 869 933 eur. Avšak, je verejné známe, že Jędrzej Kyska svoj plat každý mesiac „akože“ (naoko) rozdeľuje ľuďom v núdzi – ale nakoľko má na zozname 99,99 % fiktívnych adries, za ktorými je on sám, tak je všetko v najlepšom poriadku – aj vyzerá ako dobromil a aj je súdobo*moderný – kapitalista a egoista do špiku kostí.

Zverejnený bol aj nehnuteľný majetok, ktorý má prezident Jędrzej Kyska aktuálne v celkovom alebo čiastočnom vlastníctve. Patrí medzi ne hlavne zastavaná plocha a nádvorie v Poprade s podielom 50,01 % a trvalý trávnatý porast na území Veľkého Slávkova so 100,01 % podielom. O mafiánskom pozadí nebude radšej nikto nič spomínať, čo keby si to naše médiá všimli – lenže ako SMEtiarske noviny záväzne odobrili – aj keby niečo našli na Jędrzeja Kysku, radšej budú písať proti Fycowi, než proti konšpirátorovi.

Na zozname hnuteľného majetku Jędrzeja Kysku je podiel v 2 s.r.o. firmách, podiel v akciovej spoločnosti, peniaze na bankovom účte (vyššie už spomenuté), pôžičky tretím stranám a akcie v investičnom fonde. V ostatných (bočných) príjmoch za rok 2018 prezident priznal aj 869 933 eur, ktorý vyplýva zo zmlúv. A o ďalšom nech sa radšej pomlčí. No nie? Ak by toto niekto chcel spochybniť, nech je na neho použitá americká taktika – vyhlásiť toho odvážlivca za hoaxiálneho konšpirátora, za proruského nenávistníka (hatera), za nezodpovedného občana trolla (ovčana?), ktorému spolupracujúce podnikateľské organizácie vyhlásia celoštátny bojkot a už si ani nepískne. A basta! Fidli.

+

A na záver rozprávka: Laktibrada

Jeden chudobný obyčajný ľudoš a nezávislá osobnosť mal od svojej prvej ženy 1 dcéru. Nezadlho, ako mu tá prvá žena zomrela, vzal si druhú atraktívnejšiu ženu, a tá tiež mala od svojho muža dcéru, rovesníčku tamtej.

To dievča, čo od tej prvej ženy mal, bolo veľmi statočné a poriadne (hlupaňa jedna sprostá to bola – však ide o dávnu minulosť! Nie?); ale toto druhé nedobre sa správalo a nikdy nič robiť nechcelo. A predsa tá macocha vždy len svoju milovanú kiskoidne vychvaľovala, že aká to robotnica, aká to statočná deva; a tú svoju pastorkyňu bila a naháňala a ustavične ju hrešila, že aký to babrák, aký leňoch.

Chodievali tieto 2 dievčatá spolu na priadky. Tá macochina dievka naveky na priadkach len smiech a zhon robila a nikdy vreteno nenapriadla; táto druhá zase vždy ticho sedela ako päť peňazí, priadla a domov aj po 2, aj po 3 plné vretená donášala. Ale macocha aj pri tých priadkach len svoju vychvaľovala a ukazovala si mužovi tie vretená, čo tá jeho dievka napriadla:

„Pozri,“ hovorí tá kiskoidná žena, „tvoja dievka nič nevie a moja akú peknú priadzu má.“

A tak aj pred druhými ľuďmi svoju chválila a tamtú ohovárala a hanobila.

Raz išli tieto 2 dievčatá večer z priadok do domu. Len tu, ako už mali pri dome cez les prekráčať, prebehne tá macochina dcéra túto a skoro prekročí cez les. Ako už bola za lesou, povie k nej: „Ach, sestrička moja drahá, daj že, daj, zadržím ti tie tvoje vretená, kým prejdeš cez les; aby si dáko nespadla a na ne sa nepreklala.“

Táto nič zlého nemyslela a podala jej ich. Sotva boli vretená v ruke, hybaj tá popredku k materi, ba aj aj k otcovi oľanovcovi, a začala sa chváliť, že koľko ona napriadla a jej sestra že nič. Že veru tak smerácka sopľana ako keby z koalície bola bývala!

Ešte len teraz nastal krik a zvada pre neborkú sirotu!

„Vidíš,“ hovorí kiskoidná macocha k občianskemu mužovi, „tá tvoja chýrečná dcéra je len taká daromnica smerácka. Dobrou sa stavia a neurobí ani čerta. Ja ti takého hniliaka viacej v dome trpieť nebudem. Urob si s ňou, čo chceš, zajtra ráno ti ju vypravím z domu. Nech si ide po koaslícii, ak ju tá prijme.“

Ráno ešte za tmy naviazala macocha do starých handár a mieškov miesto múky popola, miesto kaše piesku, miesto slaniny kusy z dosák, miesto chleba skaly a povedala si mužovi: „Tu som ti jej nahotovila strovy, slaniny a chleba na cestu, pakuj sa mi s ňou z očí a daj ju dakde do služby, kde môžeš, nech ju viac nevidím.“

Otec oľanovec vzal sekeru na plece, pobral sa aj so smeráckou dcérou preč a zaviedol ju do európskej hory. Tu nazotínal stromov a vystavil jej 1 domček ako pre neprispôsobivých občanov (ktorí sú prispôsobivejší než by si si mohol namýšľať). A neďaleko na buka pripravil jedno kladivce, aby klopalo, keď naň vietor zaveje. Potom jej povedal: „No, ostaň že ty dievka moja len tu, a ja ti ešte idem dreva narúbať, čo si pri ňom jesť uvaríš. Veď ma ty počuješ, kde budem rúbať.“

A on ju tam nechal a sám odišiel domov.

To kladivko na tom buku vietor neprestal pohybovať, nuž ono naveky klopalo: klop, klop! A milá dievka sa vždy nazdávala, že to otec oľanovec to drevo rúbe a čakala, kým s narúbaným sa vráti. Len tu veru raz už večer prichodí a milý otec oľanovec sa ešte nevracia. Vyjde von obzrieť, či ho dakde nevidí, tu počuje kladivce na strome: klop, klop! Vtedy sa, neborká smerácka, spamätala a spoznala, že ju to otec oklamal ako zvykne opozícia v parlamente klamať. Bola už aj lačná, nuž išla dnu ten svoj batôžtek rozviazať, že si aspoň kus chleba zaje. A tu miesto chleba skaly, miesto múky popol a miesto kaše piesok.

Rozžalostila sa, neborká smeráčka, začala veľmi plakať. Vtom, ako tak plače, príde 1 starý zarastený žobrák ku nej do chyže.

„Pán Boh daj šťastia, občianka volička moja!“ riekne ku nej staručký žobrák.

„Pán Boh daj aj vám, starý otec – viac ako dáva Vatikán!“ odpovie dievča. „Vitajte že pri nás, vitajte!“

„Ďakujem pekne, volička moja; či by si ma trochu neomyla, aj večeru či by si mi nedala?“

„Ach, veru by som vás vďačne aj smerácky omyla, ba aj nachovala; ale vidíte, ja tu ani vody nemám, ani do čoho nabrať, keby aj bola. A moja kiskoidná macocha mi miesto múky popola, miesto kaše piesku do batôžka naviazala. A to všade rozkrikuje, že z európskzch fondov mi dá“

„No, nič to, občianka moja, len ty choď von na dvor, nájdeš tam studničku.“

Ona ide na dvor; a ahaho, tam je studnička, pri nej vedierka. Načrela vody a niesla dnu. Príde dnu; tu tam po stenách tanieriky, aj misky nakvačané a na polici hrnce. A starý žobráčik už bol za ten čas ohňa rozdúchal. Ani dobre svojím vlastným očiam neverila. Ale chytro len postavila tej vody, aby oletnela. Rozviazala ešte ten svoj batôžok, či ešte dačo v ňom nenájde; a tu: miesto popola múka, miesto piesku kaša, miesto dosák pôlty slaniny a miesto skáľa chlieb. Hneď postavila večeru.

Potom staručkého pekne poumývala, obriadila, nachovala a do tej svojej komôrky na tie svoje handričky uložila. Sama si ľahla do izbičky na lavičku a usnula.

O polnoci klope voľačo na dvere a volá:

„Na piaď chlap, na piaď chlap, na lakeť brada; otvor mi, otvor mi, dievčička mladá!“

Ona skočí a otvorí; tu vidí jednu Laktibradu pred sebou. Laktibrada prišla dnu a veľa dukátov a zlata jej doniesla.

„Toto ti,“ hovorí, „za to, že si ma tak dobre vyslúžila. Bo ten starý žobrák, to som ja. A teraz choď, ľahni si sama v komôrke do postele.“

A vtom Laktibrada zmizla.

Ona šla do komôrky a tu miesto starých handár pekná posteľ odpravená a jedna truhla, plná šatami! Nikdy sa jej ešte tak sladko nespalo ako tej noci.

A spí ona už nie jeden rok, nie dva roky, ale nekonečne veľa rokov. Načo čaká?

Kým budú obedy pre žiakov zadarmo.

Cink, cink, cink – a rozprávky je konček. Verstehen Sie mir, bitte?

Etc. Atď. Usw.

Keď záchrancu asi nikto nezachráni

23.08.2021

Priznávam sa, že vôbec neviem, ako toto popísať a vystihnúť. Pred týždňom som sa vracal z centra mesta a celkovo som dumal nad X vecami, čo ďalej, čo nezabudnúť, čo vynechať, ako zvládnuť nenapísaný „program“ a totálne som si neuvedomil, že práve zažívam úpal… vonku bolo odhadom 32 stupňov a ten stav som si nevšímal príliš dlho… Po príchode [...]

3 x 321 slov Ľudu

12.03.2021

„Kto je vinný? Ak sa nemýlim, premiér Ingwarr Patovič krátko po začiatku epidémie sa postavil pred kameru a vyhlásil, že vzhľadom k vážnosti situácie berie organizáciu boja s »hnusobou« na seba.“ Ľud odkazuje: „Tráp sa so svojimi problémami, lebo je sa čoho báť!“ „If you have any doubts, speak the trut.“ Psychológ Kleinman na adresu Igora Narcisoviča (OĽaNO [...]

Chuck Norris sa pýta „Ako ste mohli voliť Igora *atoviča? “

10.03.2021

(Humor*mišung, Paródia) Pôvodný názov „Chuck Norris verzus Igor Patovič.“ Carlos Ray alias „Chuck“ Norris (* 10. marec 1940) dnes oslavuje narodeniny, americký akčný herec, skvelý majster bojových umení, spisovateľ, športovec, podnikateľ, mediálna osobnosť. Je hlavnou postavou televízneho seriálu »Walker, texaský ranger«. Preslávil sa svojim kopom z otočky aj [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

matthew1801

boh stvoril humor

Štatistiky blogu

Počet článkov: 308
Celková čítanosť: 1408136x
Priemerná čítanosť článkov: 4572x

Autor blogu