Založ si blog

Keď záchrancu asi nikto nezachráni

Priznávam sa, že vôbec neviem, ako toto popísať a vystihnúť. Pred týždňom som sa vracal z centra mesta a celkovo som dumal nad X vecami, čo ďalej, čo nezabudnúť, čo vynechať, ako zvládnuť nenapísaný „program“ a totálne som si neuvedomil, že práve zažívam úpal… vonku bolo odhadom 32 stupňov a ten stav som si nevšímal príliš dlho…

Po príchode domov som sa neochladil (voda) a hodil som sa na posteľ v duchu „iba si zdriemnem“ – celé zle!

Človek, ktorý takmer polovinu života trpí na problémy s chrbticou (osteochondróza, artróza, rizartróza, periatritída, tetanický syndróm, lumbalgia etc) a zažil si viac trápenia ako potešenia v rovine najspodnejšej pozemskej fyziky – mal aspoň „tušiť“… v tej úpalovej horúčave došlo k nadmernému spoteniu a pri pohyboch počas spánku „asi“ k nechceným pohybom aj posunom krčnej chrbtice a aby toho nebolo dosť, tak vrch hrudnej…

Kto nezažil aspoň čosi z bolestí chrbtice, nemá šajnu, o čom píšem.

Medzi polnocou a ránom som sa videl sťaby v bolestnom prese, chvíľami sa to nedalo ani vnímať – telefón na prípadné telefonovanie bol vo vedľajšej miestnosti a dokonca aj návšteva WC bola otázkou extrémne dlhého presunu…

Nebol som schopný inému (komukoľvek) vysvetliť či popísať, čo s a so mnou dialo, ešte aj lekár sa musel chytiť určitej histórie zo zdravotnej karty a umne si aj domyslieť – plus – našťastie jestvujú prístroje, ktoré nám odhalia, čo treba…

Ja som pomohol či zachránil v rôznych sférach, veciach, obdobiach u rôznych – či radou, či kontaktmi, alebo občas aj po duchovnej stránke (čo sa ešte ťažšie dokazuje) – príhovorom k Bohu alebo anjelom, prípadne modlitbou (občas aj tzv spoločenstvá, kde sa N ľudí modlilo za uzdravenie) a občas aj poznatkami z kníh liečiteľov a mystikov (rôzne)…

A keď sa stalo, že som sa dožil času, že ja sám potrebujem pomoc alebo záchranu, tak zrazu väčšina tých, ktorí by mohli – ako keby boli zablokovaní alebo zarazení a podobne.

aby toho nebolo málo, zostáva mi zaplatiť do štvrtka dlžobu za ročné užívanie plynu (plus 2 ostatné zálohy) – ak nezaplatím, v piatok som bezdomovec. Ale po úraze z tridsiateho júna minulého roka som sústavne na maródke… a braček, na ktorého prepísal „všetko“ náš milovaný otec darovacou zmluvou, sa na možný vyhadzov „na ulicu“ doslova teší. Pohreb spred 2 rokov bol pre neho počiatkom snahy zbaviť sa ma…

Nechcem písať podrobnosti, lebo je to prekérne a doslova nechutné. On totálne ignoruje objektívnu realitu – je mi jasné, že ak by som bol zdravý a bez telesných ťažkostí, tak nie len z jeho pohľadu, ale aj z úrovne morálky by som bol parazit, lenivý exot a podobné… Ale ak   čosi zdokumentované medicínskymi postupmi a bez pochybností – čo potom?

Najhoršie je, že aj na tej ulici by ktokoľvek ako tak zvládol nástrahy stavu bezdomovdctva, ak je buď zdravý, alebo aspoň nie tak extrémne chorý…

Už som sa napočúval rád do aleluja – ale – všetko toho druhu – povedzme mu čokoľvek, len nech sa ho zbavíme a nech neotravuje.

Výberové konania som absolvoval toľko, že musel by som si robiť špeciálny zoznam, ale tak či tak, počas PN a trápenia s bolesťami (a nie len počas rehabilitácií) vás nikto nezoberie, nezamestná… Úsmevné bolo, keď na adrese call centra, kde šlo o miesto telefonistu – reagovala „zodpovedná“, že „aký škaredý“ – hoci pre telefonovanie je dôležitý hlas samotný… (!)

Ktosi mi radil, že však si uveď číslo v banke a nech sa nad tebou zmilujú (Iban code: SK3711000000008019075586) – lenže obávam sa, že to do štvrtka nestihnú- alebo – že sa nezhromaždí potrebná suma, takže damoklovský meč v podobe vyhadzovu „na ulicu“ je neodvratný.

Keď som spísal, čo všetko som schopný robiť či tvoriť alebo „produkovať“, tak istý „známy“ sa mi vysmial…

Blogy a blogovanie

Copywriter

Korektor (spisovná slovenčina, jazykový korektor)

creator*of*LOGO (PSS v roku 1991)

tvorca kresleného humoru, ale dokážem aj rôzne iné výtvarné „práce“, artefakty…

Recenzent

Prepisovač (zo zvukového záznamu do písanej podoby)

Nuž, ak nastane ten deň „D“, tak čas do možnej smrti nebude pridlhý…

Pred viac ako mesiacom napísala „viva 54“ – „Tento blog bude netradičný“ a hoci som jej určité veci povedal viackrát, došlo tam ku kiksom… Údajne rodičia boli vysokí komunistickí funkcionári – ??? – bodaj by, ale omyl. Kiks v podobe „závet“, hoci šlo o darovaciu zmluvu… Omyl v podobe „operácia“, hoci pri pomliaždení zápästia sa neoperuje. Dúfam, že šlo o chyby kvôli rýchlosti, a nie zámer…

A prv, než to uzavriem – liečiteľ S.N.Lazarev varuje, že – „Ak dávate radu, nechajte toho, komu ju dávate, nech sa sám rozhodne. Ak reakcia na radu nie je správna, on bude niesť zodpovednosť. Ak to vyslovíte príliš dôrazne, prenesie na vás „následky“ – – – nuž, je možné, že som obdobnú chybičku urobil ja sám a trpím aj za tých, ktorým som pomáhal… toto nerozpisujem…

A je možný aj zázrak, lenže to sa nedá vopred predvídať… a opakom je smrť (to je však široká téma!)…

 

3 x 321 slov Ľudu

12.03.2021

„Kto je vinný? Ak sa nemýlim, premiér Ingwarr Patovič krátko po začiatku epidémie sa postavil pred kameru a vyhlásil, že vzhľadom k vážnosti situácie berie organizáciu boja s »hnusobou« na seba.“ Ľud odkazuje: „Tráp sa so svojimi problémami, lebo je sa čoho báť!“ „If you have any doubts, speak the trut.“ Psychológ Kleinman na adresu Igora Narcisoviča (OĽaNO [...]

Chuck Norris sa pýta „Ako ste mohli voliť Igora *atoviča? “

10.03.2021

(Humor*mišung, Paródia) Pôvodný názov „Chuck Norris verzus Igor Patovič.“ Carlos Ray alias „Chuck“ Norris (* 10. marec 1940) dnes oslavuje narodeniny, americký akčný herec, skvelý majster bojových umení, spisovateľ, športovec, podnikateľ, mediálna osobnosť. Je hlavnou postavou televízneho seriálu »Walker, texaský ranger«. Preslávil sa svojim kopom z otočky aj [...]

Je to „čestný“ človek. Fakt? Unbelievable!

08.03.2021

Pán poslanec NR SR Jozef Pročko (OĽaNO-Nova-KÚ-Zmena.Zdola): „Nie, odísť sa nechystám. To, že má Igor *atovič svoje komunikačné chyby, je v poriadku, lebo je to »čestný« človek. Keď Sulík zoberie zo svojho ega a *atovič zo svojej ješitnosti, tak si myslím, že to bude super.“ Igor *atovič: „Kým som zháňal vakcíny, Sulík klamal, útočil a nadával“ do omrzenia [...]

Dmitrij Peskov

Peskov: Neexistujú žiadne predpoklady pre mierové rokovania Ruska a Ukrajiny

27.04.2024 13:29

Špeciálna vojenská operácia, ako Rusko označuje vojnu na Ukrajine, bude pokračovať, pre mierové rokovania nie sú podľa Moskvy žiadne predpoklady.

Alexej Navaľnyj

WSJ: Putin zrejme nenariadil zabiť Navaľného, konštatovali americké tajné služby

27.04.2024 12:42

Americké tajné služby podľa nemenovaných predstaviteľov dospeli k záveru, že Putin pravdepodobne nenariadil, aby Navaľného vo februári zabili.

Demmin

Keď matky topili svoje deti. Hromadné samovraždy v nacistickom Nemecku

27.04.2024 12:00

Nacistická propaganda a strach z Červenej armády v apríli 1945 spôsobili, že v mestečku Demmin spáchalo samovraždu najmenej 900 ľudí.

vezuv

V okolí sopky Vezuv zaznamenali silnejšie zemetrasenie

27.04.2024 11:51

Oblasť okolo sopky Vesuv neďaleko juhotalianskej Neapola dnes ráno zasiahlo zemetrasenie o sile 3,9 stupňa.

matthew1801

boh stvoril humor

Štatistiky blogu

Počet článkov: 308
Celková čítanosť: 1409393x
Priemerná čítanosť článkov: 4576x

Autor blogu