Založ si blog

Kresťan píše Alojzovi Hlinovi. Kresťanovi?

Po tom, čo kriticky na adresu vedenia KDH vystúpil hovorca biskupov Martin Kramara, zareagoval aj exkancelár Konferencie biskupov Slovenska Anton Ziolkovský. A ten nereagoval len na posledné vystúpenie A. Hlinu v relácii RTVS »O 5 minút 12«, po ktorej toľko predseda KDH túžil, ale aj na celkové smerovanie KDH. „Kresťanská demokracia má dostatok vlastných tém. Ak jej nositelia chcú, aby ich zvyšok bral vážne, mali by sa aspoň usilovať ako kresťania sa správať a nevnášať pochybnosti, že to so svojimi témami myslia vážne“, písal Ziolkovský na sociálnej sieti, čím zrejme reagoval na fakt, že konzervatívne témy, ktoré boli donedávna výsadou KDH, už prevzali iné strany a dokonca ich reálne v politike presadzujú. Ziolkovský sám už dokonca stráca nádej, že to KDH vôbec myslí s konzervatívnymi témami vážne.

„Podľa mňa sa deje opak. Najskôr KDH uzavrie pakt o neútočení s hlavným ideovým protivníkom, potom nedokáže alebo nechce (?) povedať, že ak niekto z budúcej možnej koalície čo len predloží poslanecký návrh k registrovaným partnerstvám, že z nej vystúpi.

Predseda KDH bol v televízii*rtvs doslova vulgárny až neslušný. A aj mal spoločný míting s Trubanom vo Veľkom Krtíši.

„Zvyšok KDH mlčí, lepšie povedané, verejne sa takmer nevyjadruje. Takto si kresťanskú demokraciu nepredstavujem“, vyslovil na rovinu Anton Ziolkovský.

Kresťanom môže – občas – napomôcť aj Katechizmus katolíckej cirkvi – a tam som si našiel jednu „drobnosť“ – KKC 2303 Úmyselná nenávisť protirečí láske. 2094 Nenávisť k blížnemu je hriechom, ak mu človek vedome a dobrovoľne chce zlo. 1933 Nenávisť k blížnemu je ťažkým hriechom, ak sa mu vedome a dobrovoľne želá veľká škoda. „Ale ja vám hovorím: Milujte svojich nepriateľov a modlite sa za tých, čo vás prenasledujú, aby ste boli synmi svojho Otca, ktorý je na nebesiach“ (Mt 5, 44-45).

Mt 5, 16: Nech tak svieti vaše svetlo pred ľuďmi, aby videli vaše dobré skutky a oslavovali vášho Otca, ktorý je na nebesiach.

Mt 5, 22: No ja vám hovorím: Pred súd pôjde každý, kto sa na svojho brata hnevá. Kto svojmu bratovi povie: »Hlupák,« pôjde pred veľradu. A kto mu povie: »Ty bohapustý blázon,« pôjde do pekelného ohňa.

Prv ako uvediem citácie pána Hlinu – iba krátko – biblia milovanie našich nepriateľov nemyslí doslovne, že sa s nimi budeme muckať či s nimi súhlasiť a kto-vie-čo-ešte – ale pán Hlina mohol aspoň intuitívne pochopiť, že súperov či nepriateľov v politickom ringu nelinčujeme a nečastujeme nenávisťou – skôr v korektnom boji dokazujeme tak činmi a aj slovami (komunikáciou) a následne aj výsledkami alebo činnosťou v praxi, že si zaslúžime podporu voličov čiže občanov, ktorí voľbami určujú, kto v budúcom parlamente bude pôsobiť… Ani biblia nehovorí, že musíme bezpodmienečne so všetkým súhlasiť s niekým, kto je považovaný nami za nepriateľa – ale – to je ten známy osteň diabla alias Otca lží, ktorý sa vždy teší, ak milovníci Boha konajú vlastne podľa prianí démonických síl… Aj citát: Mt 5, 16 Nech tak svieti vaše svetlo pred ľuďmi, aby videli vaše dobré skutky a oslavovali vášho Otca, ktorý je na nebesiach. – je natoľko jasný, že niet ospravedlnenia akejkoľvek nenávisti či opovrhovania hoci aj protivníka v politickom boji… Ak by dokázal pán Hlina byť natoľko presvedčivý v obhajobe kresťanských hodnôt a samotného programu KDH, nemuselo sa udiať to, čo v nedeľu.

V denníku SME zosumarizovali všetky „exotické“ vyjadrenia pána Alojza Hlinu (niektoré slová som vyiXkoval pre ich vulgárnosť):

Toto všetko naozaj Alojz Hlina povedal súperovi v debate Marianovi Kotlebovi v RTVS v nedeľu 8.12.2019 (na deň Pána):

O kotlebovcoch:

Hlina: Naozaj to nakoniec vyzerá tak, že Kočner zachránil týchto úchylákov. ((MdiM: toto dovolí svedomie kresťana? Hádam nie, pán Hlina?!))

Hlina: Tuná kolegovia mali na osemdesiatdvojke nejakého sociopata, ktorý mal na hrudi vytetovaný vchod od Osvienčimu. ((MdiM: Bohapusté a nezlučiteľné s kresťanstvom, to je pošliapavanie kresťanstva, to je pľuvanec do očí Krista!))

Hlina: Týchto úchylákov mali dávno rozpustiť. ((MdiM: A kto rozpustí negujúceho politika, ktorý sa sebanazýva, že je kresťan?!))

Hlina: Títo ľudia sa len nejakým omylom dostali do slovenskej politiky a rozprávajú tu, čo to tu rozprávajú.

O údajných nerestiach:

Hlina: Tuná kolega, nielenže má obsesiu v uniformách, ale dokonca mladistvé sa mu páčia. ((Pán Hlina, nehanbíte sa?!))

H: Viete, musel sa stať učiteľom, aby si našiel frajerku. To je presne, že čo ste im v tom kabinete ukazovali? Čo, biceps? Brucho? Niečo pod tým? Viete… ((Ako je možné, že verejnoprávna rtvs nezasiahla už v tom okamihu?!))

Hlina: Chlap má 35 rokov, býva v mama hoteli a obťažuje tam 16-ročnú študentku niekde v kabinete. ((MdM – predseda KDH je jasnovidec alebo šaman?!))

O Národnej kriminálnej agentúre:

Hlina: Tieto voľby budú ťažké a ja sa bojím, že NAKA zobrala na seba úlohu reklamnej agentúry. Dostať obvinenie tri mesiace pred voľbami môže pomôcť tomu, koho obvinia.

Ako (ne)seberovnému:

Hlina: Ja poznám takých ako vy. Viete, takých sme posielali pre šumienku.

Hlina: Pššššt, kľud. Ja som vám neskackal do reči.

O tom, čo majú spoločné s Kollárom:

Hlina: Mi to nesedí ani na tradičnú rodinu. Viete, to sú najväčší bojovníci, dvaja najväčší úchyláci, Kollár s Kotlebom. Rozumiete, najväčší bojovníci za tradičnú rodinu.

O krížiku:

Hlina: Viete, toto sú všetko… Tradičná rodina fakt jak vyšitá. Krásny krížik na hrudi. Veľký. Ešte väčší ste si mohli dať.
Kotleba: Mohli ste si dať aj vy pán Hlina…
Hlina: Prečo by som… Viete, ja ho mám v srdci. Ja ho nepotrebujem mať tak zavesený ako vy, pane zlatý. ((MdM: klamstvo! Boh nenávidí pretvárku, lož a faloš! Vy ste tromfli dokonca aj Igorka.))

A zas o ĽS NS:

Hlina: Viete kolega, vy ste mal vystúpiť v rozprave. Veď čo to je za klub, celé ĽS NS. Naozaj to je partia úchylákov, ktorí nič nevedia. Nevedia na počítači robiť.

Hlina: Títo čo urobili? Veď sa nevyjadrili vôbec k rozpočtu. Tuná mudruje niečo o nejakom dlhu, mu niekto poradil, čo má rozprávať. Prečo ste nevystúpili v rozprave v parlamente, k štátnemu rozpočtu?

Hlina: Zobrali ste 5 miliónov euro od štátu. Päť miliónov euro stála tento štát vaša činnosť.

Hlina: Kto to zarobí, prosím vás? A ešte takýchto musíme živiť…

O treske:

Hlina: Prosím vás, čo tam robíte? Napchávate sa tou treskou, opasení ste celí, že vám gombíky pukajú na košeliach, však ste mali vystúpiť… ( ? ? ? )

O predaji tričiek v zľave:

Hlina: Tu chcú rekonštruovať 139 nemocníc – a za čo? To z čoho vyrobíte? Z toho predaja tričiek s osem percentnou zľavou?

O svojich pocitoch:

Hlina: Nehnevajte sa, ja som prvýkrát v tejto relácii a vedľa mňa postavíte tohto barového vyhadzovača…

Hlina: Tuná musím odpovedať takýmto nešťastníkom…

Zas o tom istom:

Hlina: Lepšie nedoštudovaný agronóm ako tak vyštudovaný, ako vy. V kabinete ukazujúci neviem čo deťom. ((? ? ?))

Odbočka o pečienke:

Hlina: Transplantovať pečienku… pečeň vám nebudú v Gelnici. Ja by som si ani nedal v Gelnici transplantovať pečeň. Prepáčte, pri všetkej úcte ku Gelnici, nebol by som si celkom istý, že tam sú tí najlepší.

O percentách:

Hlina: Najskôr začali bojovať proti Židom, bolo to na jedno percento. Potom dali Cigánov, Rómov, to ich trošku vyhnalo, a teraz majú chuť ešte zväčšiť ten tábor priateľov, tak idú proti liberálom. Viete, toto je presne to, účelové politické pokrytectvo. Niečo nechutné…

Na záver:

Hlina: Ja neviem, či by sa oni povyzliekali niekde na kúpalisku, že by človek zistil, že ako sú vlastne potetovaní. ((???))

Hlina: Toto sú fašisti, úchylní fašisti.((Zdroj https://fici.sme.sk/c/22279878/25-bizarnosti-ktore-naozaj-povedal-hlina-kotlebovi-v-televizii.html)) koniec citácií

 

Priznávam sa, že nenachádzam primerané slová či vyjadrenia k tomu všetkému.

Ani pri akokoľvek silnej fantázii by som vlastne „musel“ skĺznuť na podobnú úroveň… a to nechcem. Pán predseda KDH Alojz Hlina poskytol interview pre Aktuality*sk. (Titulok „Kotleba bude vždy fašista, mám problém aj s kňazom Kuffom“ – rozhovor viedol pán P. Hanák) Už od čias ako zrušili Pospolitosť, sústavne počúvam, že M.K. je fašista. Ale prečo mu to ešte nikto nedokázal hoc cez súd, to som sa nikde nedozvedel. Pozor! Nie som ani fanúšik a ani volič kotlebovcov, na druhej strane ako kresťan nechápem iného kresťana a ešte k tomu aj predsedu KDH – ak skĺzne k tomu, čo je v príkrom rozpore so základmi kresťanstva.

Výhovorka pána Hlinu, že ide údajne »o zápas o tvár kresťanskej politiky«, to som nepochopil, hoci by som chcel.

Keď sa pána Hlinu pýtal novinár Hanák, či to, čo predviedol v nedeľu, je jeho »nová taktika«, ma pán predseda KDH šokoval: „…ja nebudem legitimizovať Kotlebu, aj tým, že sa s ním budem rozprávať na politické témy, aby to vyzeralo a vytváralo dojem, že tam sedia nejakí politici. Hovoril som to, čo som mal na srdci. Keby som bol sám na Slovensku, tak by ma to mrzelo, ale ja som to mal na srdci. Cítil som ako dôležité povedať, že ten človek klame, že je pre mňa sklamaním, že ten človek je súčasťou politiky.“

ALE to sa predsa robí inak! Ak chcel pán Hlina demaskovať predsedu ĽS NS, tak azda cez argumenty, cez nejaké príklady, cez kumšt či esprit prichytiť kohosi takzvane na hruškách, alebo aj svojím pokojom a ideami… NIE?

Na toto, čo tvrdí pán Hlina – sa predsa nehodí byť ešte hnusnejším, než za akého považujem svojho politického či ideového odporcu!

Skôr mám dojem, že svojím konaním aj prejavom v nedeľu v podstate napomohol Kotlebovi a ten sa azda ani nemusel tak snažiť, keby ste zvolili kresťanský a intelektuálny spôsob »konfrontácie«. (pojmy konfrontácia a konflikt majú väčšinovo negatívny charakter, ale v latinčine jeho koreň mal význam postaviť dve „čosi“ proti sebe a nech sa ukáže ich pravá tvár či charakter, ba môže to mať aj pozitívny dôsledok, ak sa dodržia určité vopred stanovené podmienky…)

Keď sa novinár P. Hanák spýtal na slušnosť a spôsob, pán predseda KDH Alojz Hlina odvetil: „Ja som bol vždy úprimný a za moju úprimnosť a slobodu som vždy najviac zaplatil. Najdrahšie čo je, je sloboda a tú som si vždy vážil. Moja sloboda je v tom, že chcem povedať to, čo v ten daný moment cítim. Pripúšťam, že sa to v tej chvíli nie každému mohlo javiť ako to najsprávnejšie, tí nech mi to odpustia.“

     VÝHOVORKA!!!

Vydávať nekontrolovanú nenávisťopovrhovanie za úprimnosť a ešte aj przní význam slobody? (Sloboda akože „robím si čo chcem a kedy chcem a komu chcem?!) Pán Kotleba, nech sa predsedovi KDH Hlinovi akokoľvek nepáči, je tiež človek a je zástupcom voličov, ktorí ho delegovali do NR SR a môžeme nekonečnekrát s ním nesúhlasiť, ale toto sa v demokratickej spoločnosti nesmie diať a výhra v politickom boji sa nemôže uskutočňovať ešte väčším „zlom“ než za aké považuje pán Hlina súpera Kotlebu – jedine že by nebol kresťanom. Ak ho negatívne ovplyvnil majiteľ OĽaNO, ktorý sa samozval za akože kresťana ale nežije a nemyslí ako kresťan, to nemusí po ňom opakovať – nepochopil pán Hlina, že po ovocí poznáš strom… ( ? )

Mt 12, 33-35: Vypestujte dobrý strom a bude dobré aj jeho ovocie, alebo zasaďte zlý strom a bude zlé aj jeho ovocie. Lebo strom možno poznať po ovocí. Hadie plemeno, ako môžete hovoriť dobre, keď ste zlí? Veď z plnosti srdca hovoria ústa. Dobrý človek vynáša z dobrého pokladu dobré veci a zlý človek vynáša zo zlého pokladu zlé. (Koniec citátu Mt 12, 33-35)

Rim 12, 17-19: Nikomu sa neodplácajte zlým za zlé; ale usilujte sa konať dobré pred všetkými ľuďmi! 18 Nakoľko je to možné, a závisí od vás, nažívajte v pokoji so všetkými ľuďmi! 19 Nepomstite samých seba, drahí moji, ale nechajte miesto (Božiemu) hnevu, ako je napísané: „Moja je pomsta, ja sa odplatím,“ hovorí Pán. (Koniec citátu)

     Lk 6, 31: „Ako chcete, aby ľudia robili vám, tak robte aj vy im!“

Alojz Hlina: „…povedal som, že by tu mala platiť doktrína: cirkev je cirkev, strana je strana. Nevťahujme našu vieru do politického zápasu, lebo nám treba chodiť do kostola aj po voľbách.“ Hmmm – to by musel pán predseda vyňať či vyhodiť z názvu KDH to písmenko, ktoré sa týka pojmu „Kresťanské“ – buď si kresťanský a po kresťansky robíš úplne všetko, alebo si robíš výnimky a teší sa z teba onen rohatý…

V záverečnej časti rozhovoru povedal peknú myšlienku pán Hlina: „Umenie je dohodnúť sa, nájsť nejaký kompromis pre dobro veci a priniesť nejaké riešenia.“ (ale iba jedna, to je málo…)

 

Môj záverečný odkaz pánovi (kresťanovi?) Hlinovi je citát z biblie,… Ef 4, 25-32: Preto odložte lož a hovorte pravdu každý so svojím blížnym, veď sme si navzájom údmi. 26 Hnevajte sa, ale nehrešte! Slnko nech nezapadá nad vaším hnevom; 27 a nedávajte miesto diablovi! 28 Kto kradol, nech už nekradne, ale radšej nech pracuje a vlastnými rukami zarába, aby mal z čoho dať núdznemu. 29 Z vašich úst nech nevyjde nijaké zlé slovo, ale iba dobré, na potrebné budovanie, aby prinášalo milosť tým, čo počúvajú. 30 A nezarmucujte Svätého Božieho Ducha, v ktorom ste označení pečaťou na deň vykúpenia. 31 Akákoľvek zatrpknutosť, hnev, rozhorčenie, krik a rúhanie, aj každá iná zloba, nech sú ďaleko od vás. 32 Buďte k sebe navzájom láskaví a milosrdní, navzájom si odpúšťajte, ako aj vám odpustil Boh v Kristovi! (Ef 4, 25-32)

 

Keď záchrancu asi nikto nezachráni

23.08.2021

Priznávam sa, že vôbec neviem, ako toto popísať a vystihnúť. Pred týždňom som sa vracal z centra mesta a celkovo som dumal nad X vecami, čo ďalej, čo nezabudnúť, čo vynechať, ako zvládnuť nenapísaný „program“ a totálne som si neuvedomil, že práve zažívam úpal… vonku bolo odhadom 32 stupňov a ten stav som si nevšímal príliš dlho… Po príchode [...]

3 x 321 slov Ľudu

12.03.2021

„Kto je vinný? Ak sa nemýlim, premiér Ingwarr Patovič krátko po začiatku epidémie sa postavil pred kameru a vyhlásil, že vzhľadom k vážnosti situácie berie organizáciu boja s »hnusobou« na seba.“ Ľud odkazuje: „Tráp sa so svojimi problémami, lebo je sa čoho báť!“ „If you have any doubts, speak the trut.“ Psychológ Kleinman na adresu Igora Narcisoviča (OĽaNO [...]

Chuck Norris sa pýta „Ako ste mohli voliť Igora *atoviča? “

10.03.2021

(Humor*mišung, Paródia) Pôvodný názov „Chuck Norris verzus Igor Patovič.“ Carlos Ray alias „Chuck“ Norris (* 10. marec 1940) dnes oslavuje narodeniny, americký akčný herec, skvelý majster bojových umení, spisovateľ, športovec, podnikateľ, mediálna osobnosť. Je hlavnou postavou televízneho seriálu »Walker, texaský ranger«. Preslávil sa svojim kopom z otočky aj [...]

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

FTX Bankman Fried

Zakladateľ kryptomenovej burzy FTX ide na 25 rokov do väzenia, klientov obral o 10 miliárd dolárov

28.03.2024 17:13, aktualizované: 17:41

Americká justícia označila prípad za jeden z najväčších podvodov v americkej histórii.

Crocus, Moskva, Rusko, teroristický útok

Teroristický útok si objednali Ukrajinci máme dôkaz, tvrdí Moskva. Nezmysel, opakovane sme vás varovali, reaguje USA

28.03.2024 16:36, aktualizované: 16:48

Za útok v koncertnej sieni v Krasnogorsku na predmestí Moskvy je zodpovedný výlučne Islamský štát, vyhlásil bezpečnostný hovorca Bieleho domu John Kirby.

matthew1801

boh stvoril humor

Štatistiky blogu

Počet článkov: 308
Celková čítanosť: 1404733x
Priemerná čítanosť článkov: 4561x

Autor blogu