Založ si blog

A čo, ty neveríš na zázraky?

Na začiatku bolo moje prekvapenie, keď mi istý známy prezradil, že na zázraky vôbec neverí. Zrejme chcel povedať (aj keby tragače padali): „Ja predsa nenaletím na dojmy“ alebo „Nie som tak hlúpy, aby…“ A ktohovie, či mu nebol mementom »slotovský zázrak« „Včera som sedkal v slovenskej malebnej krčmičke a bez akéhokoľvek vedeckého zdôvodnenia som sa ráno zobudil domenka!“

Alebo to mohol byť už ten stáročia starý hebrejský vtip, keď postarší rabín Efraim („Syn plodnosti“) vysvetľoval svoj ZÁZRAK katolíckemu a evanjelickému kňazovi – – – „Bola sobota a ja si kráčam k synagóge a čo vidím? Zrazu na dlážke zlatá minca! No čo s tým? V sobotu nemôžem robiť žiadne obdobné činy… Pohrúžil som sa do svojho vnútra, aby som sa prosebne pomodlil k Všemohúcemu a po chvíli VŠADE bola zrazu STREDA!!! A tak som sa zohol, zobral som zlatú mincu, schoval som si ju do peňaženky, hlboko som poďakoval Pánovi za jeho milosrdenstvo A čuduj sa svete, zrazu bola znovu Sobota! Zázrak – ta ne?!“

Je mi jasné, že definícií zázraku môžu byť kto-ho-vie-koľko, ale spojivom všetkých by malo byť vybočenie z normálu, mimo bežných pozemských zákonov, minimálne mimo štatistickú prípustnosť – hej, zázrakom môže byť aj prudká zmena k ráznej premene – a sú zázraky z rozprávok, legiend a aj biblia oboznamuje so zázrakmi.

Zázrakom by mohlo byť – povedzme – aj to, keby sa zmenilo to, na čo sme si už zvykli. Nuž zvykli! Ja osobne vysoko pochybujem, že by sa Igor Matovič ospravedlnil tomu novinárovi Daňovi, ktorému sa vyhrážal ohrozením na živote, to by bol taký maličký »zázračík«!

Za zázrak by som považoval – ak by sa mnohí krikľúni z opozície ospravedlnili celej koalícii za to, že vopred a bez dôkazov obviňovali koalíciu z vraždy Kuciaka.

Zázrakom by pre mňa bolo, keby prezident v priamom prenose priznal národu a ľudu – tak hej, naozaj sa tam čosi udialo s mojimi daňami, ale v zmysle zákona som dal včas všetko do poriadku – a sľubujem pred celým svetom, že nebudem taký útočne hrubý na… (a vymenoval by všetkých, pri ktorých sa robil svätým, ale ešte nebol).

Zázrak v hmotnej podobe by mohol byť, keby dal pán Marian Kotleba na svojich nových pozemkoch v Krásnohorskom Podhradí vystavať sociálne byty pre rómskych »spoluobčanov«. Veď už isto vie, že nie sú neprispôsobiví – ale obdobne ako ktoríkoľvek iní…

Zázrak vykoná ten, ktorý vyrieši „otázku čo so slabou opozíciou“. Kto príde na fígeľ, kedy odstúpia po neúspešných voľbách v roku 2016 všetci tí opoziční lídri – však tí, ktorí by radi volili opozíciu – pre ich tvrdohlavosť nemajú veľmi na výber… Nuž taký zázrak nečakajme.

Zázrak bude, ak sa aktivizujú „firmy“ pre desaťtisíce zamestnancov na Východnom Slovensku, kde predsa nič nie je (len nádherná príroda Tatier a podobne)…

Zázrak by bol, ak nebude celý rok v Slovenskom raji umelo založený požiar, ak celý rok kdesi nikto nespreneverí štátne peniaze. Zázrakom by bolo, keby parlamentní krikľúni naraz prestali používať stalinsko-trumpovské maniere.

Zázrakom by bolo, keby slovenský denník STE nevymýšľal nové kauzy, ak by prestali klamať a prifarbovať (dlhy môžu splácať aj mierovými spôsobmi).

Zázrak je, keď vás obvodný lekár alebo jeho zdravotná sestra zavolá z čakárne do ordinácie v dohodnutý čas, a pritom nemáte zaplatený termín, iba ste si zobrali obyčajnú časenku.

Zázrak by bol, ak by lekárom išlo o vaše uzdravenie, a nie o naháňanie bodov či peňazí. Zázrakom by bolo, ak by väčšina poslancov chcela DOBRO pre bežných smrteľníkov ako som ja alebo vy.

Zázrak je, ak vám v reklame povedia úplnú pravdu. Ale to by už nestálo tak veľa finančných prostriedkov. Je mi tiež záhadou, prečo denník STE poskytuje reklamu pre krajiny totalitnej ideológie islam, ktorým nie je nič sväté a my sme pre nich iba kafíri! Bol by zázrtak, ak by mnohí novinári neškodili ľudu tejto našej republiky.

Zázrak je, ak podpíšete zmluvu tak, že ste upozornení na všetky jej nevýhody alebo riziká. A ešte väčším zázrakom by bolo, keby pani Merišová nerobila zo seba pannu Orleánsku ani inú svätice – vari jej  nestačí byť slovenskou?

Zázrak je, ak vás neoklame nádejný obchodný partner. A ešte väčší zázrak by bolo, ak by našim opozičným politikom konečne došlo, že PANOVANIE v NR SR sa dosahuje obhajobou programu a čestným konaním, a nie snahou o predčasné voľby, keď obviní koalíciu z toho, čo neurobila.

Zázrak je, ak vám štát včas vráti „DPH“. A ešte väčším zázrakom je, ak politik nerobí iba pre seba či stranu, ale aj pre nás voličov.

Zázrak je, ak vám štát, alebo zdravotná poisťovňa, alebo sociálna poisťovňa – odpustia vám päťcentové nedoplatky na všakovakých odvodoch. Zázrakom by bolo, ak by mysleli na ľudskosť nie len vtedy, ak treba robiť pseudo-humanistickú kampaň za cudzích núdznych – ako keby sme my mali svojich núdznych už v absolútnom poriadku!

Zázrak je, ak vám neukradnú nezamknutý bicykel. Zázrakom by bolo, ak by vám neukradli ilúzie, že na Slovensku ešte môže byť fajn…

Zázrak by bol, ak by sa do väzenia dostal niekto z tých „mnohých“, ktorí sú zodpovední za to smradľavé morálne bahno, ktoré sa nachádza v tomto malom štáte. Zázrakom by bolo, keby zostal niekto z tej miniatúrnej strany z karavanu OK.

Zázrak je, ak vás niekto má rád a nič od vás nevyžaduje. Zázrak by bol, ak by sme sa nemuseli starať o to, kto robí politiku – lebo už každý z nich by konal v náš prospech na maximum…

Zázrak je, ak prežijete v zdraví celý rok. Ja som už raz zomrel v roku 2012 a bol by zázrak, ak by sa to zopakovalo nabudúce. Radšej nie. Občas, keď sledujem TV, tak mi imaginárny granát virtuálne už-už ide vybuchnúť, to by ma asi zbierali pätnásť metrov dokola.

Zázrak je, ak máte prácu (zamestnanie) hneď po skončení školy alebo aj krátko pred dôchodkom. Zázrakom je, ak je tá práca nie „na čierno“. Zázrakom by bolo, ak by väčšina novinárov a politikov myslelo predovšetkým na nás zraniteľných…

+

=Pane, neprosím o nevšedný zázrak, ale o silu prijať všedný deň.= (Antoine de Saint-Exupéry)

 

Keď záchrancu asi nikto nezachráni

23.08.2021

Priznávam sa, že vôbec neviem, ako toto popísať a vystihnúť. Pred týždňom som sa vracal z centra mesta a celkovo som dumal nad X vecami, čo ďalej, čo nezabudnúť, čo vynechať, ako zvládnuť nenapísaný „program“ a totálne som si neuvedomil, že práve zažívam úpal… vonku bolo odhadom 32 stupňov a ten stav som si nevšímal príliš dlho… Po príchode [...]

3 x 321 slov Ľudu

12.03.2021

„Kto je vinný? Ak sa nemýlim, premiér Ingwarr Patovič krátko po začiatku epidémie sa postavil pred kameru a vyhlásil, že vzhľadom k vážnosti situácie berie organizáciu boja s »hnusobou« na seba.“ Ľud odkazuje: „Tráp sa so svojimi problémami, lebo je sa čoho báť!“ „If you have any doubts, speak the trut.“ Psychológ Kleinman na adresu Igora Narcisoviča (OĽaNO [...]

Chuck Norris sa pýta „Ako ste mohli voliť Igora *atoviča? “

10.03.2021

(Humor*mišung, Paródia) Pôvodný názov „Chuck Norris verzus Igor Patovič.“ Carlos Ray alias „Chuck“ Norris (* 10. marec 1940) dnes oslavuje narodeniny, americký akčný herec, skvelý majster bojových umení, spisovateľ, športovec, podnikateľ, mediálna osobnosť. Je hlavnou postavou televízneho seriálu »Walker, texaský ranger«. Preslávil sa svojim kopom z otočky aj [...]

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany Wladyslaw Kosiniak-Kamysz.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.

matthew1801

boh stvoril humor

Štatistiky blogu

Počet článkov: 308
Celková čítanosť: 1408872x
Priemerná čítanosť článkov: 4574x

Autor blogu